Marketing dzieli się na różnorodne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak również wiele innych, jednak statystyki wskazują jasno, że na ludzi najporządniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednakowoż nie tylko – wchodzi w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego klienta bądź wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Opracowywanie interaktywnych wersji raportów rocznych
Ta szablonowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko wskutek tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie ewentualnego konsumenta są wybitnie różnorodne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezmiernie odpowiednio wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.
